onsdag den 5. marts 2008

En påtvungen opsummering

Efter at have stået skoleret hos Frøken Pi for at sløse med informationen, må jeg hellere fortælle lidt om mine oplevelser med de første "ting":

Ting 1: Gmail og Googlekonto havde jeg i forvejen, så det gik jo smertefrit...

Ting 2: Jeg havde tidligere fabrikeret en blog til Magnus og hans kæreste, da de skulle på en lang rejse. Der er en blog rigtig god. (Den ligger stadig og fylder op og kan ses her: http://macsign.blogspot.com). Min egen nye blog brugte jeg ret lang tid på at lege med. Det viser sig desværre, at det er lidt for let for mig at fylde ord på den. Den kan blive ulidelig lang og er, dybest set, fuldstændig uinteressant for andre end mig selv.

Ting 3: Igen en genganger. Men det havde jeg faktisk svedt ud, så stor var min overraskelse da jeg opdagede, at jeg havde adskillige feeds tilmeldt på Google Reader... (Pt. bruger jeg udelukkende Google Desktop til at se mine nyheder, nok fordi jeg nu har begrænset antallet en del).

Ting 4: Damned - igen en let opgave. iGoogle har jeg brugt længe og er ret glad for den. I en periode havde jeg et akvarium med guldfisk, som man kunne fodre med museklik, men da det blev en tvangshandling, at gi' dem mad hver gang jeg kom ind på siden, så blev de forvist til "fane 2"!

Ting 5: Det gik smertefrit. Jeg er nu at finde på Overskrift.dk, hvis I søger på "koldstart" under tags

Ting 6: Google Talk blev installeret, men der var ingen at snakke med :-(
En mystisk email-adresse så ud til at ville i kontakt, måske en hemmelig tilbeder??? Det viste sig senere at være Lone (knap så fascinerende, men dog ok), men da jeg svarede, var hun allerede gået. Sjovt, eller...

Ting 7: Messenger. Jeg har allerede en konto, men bruger den ikke. Det bli'r hurtig en pest, hvor kolleger (guess who) og venner bryder ind i ens lille private, asociale cirkel på de mest upassende tidspunkter.

Ting 8: Endelig en udfordring (se mit indlæg nedenfor). Nå, men jeg fik jo, foruden det, der var formålet, både rettet på andres oversættelser fra engelsk til dansk (imbecile klumrehoveder) og lavet nye oversættelser (som andre så, hovedrystende, kan rette på). Desværre er "tingen" skæmmet af, at ens bøger tilsyneladende ikke kan alfabetiseres efter forfatter (eller hvad?), men kun efter titel, hvorfor jeg personligt synes det er noget af en tilsnigelse, at kalde det LIBRARY thing! Noget andet er, at designet er så tudegrimt. Hvorfor f..... skal alt med bøger/litteratur, være så oldfashioned lortebrunt-agtigt og øv-øv! Jeg må vist hellere ile videre til...

Ting 9: Har jeg kommenteret længere nede, så vi går straks videre.

Ting 10: Del.icio.us. En fantastisk "ting"! Her kan jeg sagtens bruge timer på at tagge mine yndlings-internetsider (f.eks. kollegernes blogs). Både nyttigt og sjovt. Lever helt op til navnet, men feder slet ikke! (Jo, måske alligevel - man får ikke rørt sig så meget imens).

Herfra skal jeg nok huske, at beskrive mine oplevelser i de kommende indlæg, søde Pi.

5 kommentarer:

Lone sagde ...

Hey,

Jeg har også fået en reprimande og en kommentar om noget med at være et godt eksempel... :-S

Jeg måtte fluks forsvare mig. Jeg har skam beskrevet de første ting og henviser til det faktum at jeg ikke har struktureret det så nydeligt som du efterfølgende har gjort det (OCD??),men vanen tro har omgivet den reelle info ud med en masse snak (varm luft i følge nogle??).

Frygtelig ked af at måtte skuffe dig, kan godt se at vægtskålen ikke tipper til min fordel i forhold til en evt. hemmelig beundrer.

På den anden side så ville jeg sgu have ondt af en sådanne da han jo ville få dælens svært ved at komme ind på livet af dig. Du jo hæger voldsom om den der inner circle og selv hvis han nåede derind så skal han forholde sig til kvinden med en tunge som en ragekniv. Ikke at den ser ud til at have virket på Peter dog...! RESPEKT!!!!!!!

Har vredet hjernen helt afsinding for at lure hvilke kollegaer der kunne forestilles at være påtrængende og forstyrrende elementer. Shame on them !!!!

Jeg ved jo at du ikke kan lade være med at svare :P

Arme guldfisk.... :-)

Du er intet mindre end lettere asocial og perfid, men total knuse elskelig :-)

Lxo

PS. Har tjekket og tror jeg fik renset slåfejlene ud....

IpAlakim sagde ...

Hehe slavepisker Pi, det er mig:O)

IpAlakim sagde ...

Hehe jeg har for øvrigt fundet ud af at "snyde" i din afstemning....sagde jo at valgmulighederne ikke var fair, ville jo gerne stemme på flere af dem, og det kan jeg nu:O)

Gulla sagde ...

Hej Ditte.

Godt gået og hvor er det et sødt billede. Vi er åbenbart til de samme farver på vores blog.

Jette L. sagde ...

Hej Ditte
Dejligt at få kommentarer, jeg er lige begyndt, så der er jo ikke så mange endnu..... du er nået langt og sikke en flot blok du har, jeg kan især godt lide afstemningsmuligheden......Du mindede mig lige om "Den gode formidler" må huske på det ind imellem